2014. április 21., hétfő

D+42 Domogyedovo repülőtér április 12.

Lassan jön a tavasz, ki lehet már fogni napos délutánokat, amikor nem fagy szét az ember. De még ilyenkor, április közepén is szükséges a télikabát a kint tartózkodáshoz. Ha nem mozog az ember, akkor kesztyű és sál is elkel.
Mivel napos idő ígérkezett kimerészkedtünk Vikivel a várostól délre elhelyezkedő repülőtérre, hogy fotózgassunk. Sajnos egyetemi elfoglaltságai miatt csak délután tudtunk indulni, de ez is jobb mint a semmi. A Paveleckaja vasútállomásnál találkoztunk, ahonnét vonatok indulnak a repülőtérre. A vasútállomásra belépve mágneskapu, táska átvilágítás, és rendőr következik kötelező jelleggel. Nagyon figyelnek a biztonságra azok után, hogy mennyi merényletet elkövettek már.
Az Aeroexpressz nevű vonattal megállás nélkül lehet kijutni, de a jegy ára 2380 Ft. A normál elővárosi vonat csak 735 Forint, ezért azzal mentünk. Egy óra az út, és nem is valami színvonalas a jármű, de legalább át lehet érezni az orosz valóságot.
A város sűrűn beépített területét elhagyva szaporodnak a dácsák, a graffitik és az erdőszélen lődörgő furcsa emberek, akik valószínűleg csövesek. A városon kívül rögtön nyírfás és fenyves látható, itt ez a fő fafajta. Pedig csak hét fokkal vagyok északabbra, és már ennyit változott az élővilág.
Készítettem pár képet a vonatból:


Ezt még több ezer kilométeren át lehet nézni Vlagyivosztokig
Érdekes, és hatásos megoldás a tilos vasúti jelzés megsértésének kiküszöbölésére, hogy az útból vasajtókat nyitnak fel.
Figyelem, terrorizmus!
A Domogyedovó repülőtér (DME) Moszkva egyik legnagyobb repülőtere, igazi éjjel-nappal nyüzsgő légikikötő. Számomra azért érdekes, mert nagyon sok repülőgép száll ide, köztük orosz gyártmányok is, amelyeket ritkán látunk az EU-ban.
Sajnos a repülőtér történetében találhatunk néhány légikatasztrófát, öngyilkos merénylőt. Elmentünk amellett a csarnok mellett is, ahol néhány éve bomba robbant, és amitől akkoriban hangos volt a sajtó, mert csaknem negyvenen meghaltak, és a sebesültek száma is 170 felett volt.
Megnéztük a terminált, és a teraszról fotóztam az érkező forgalmat. Sajnos eléggé messze voltak, az objektívemnek ez már nem felelt teljesen meg. Ráadásul egy építkezés is útban volt. Nem volt egy tökéletes spottertúra, de összességében nagyon jól éreztem magam, mert régóta szerettem volna ide is eljutni.






Életem első tűrhető fótója egy Jumbo Jet-ről
Tupolev 214

Ugye emlékszünk még a Red Wings balesetére? Ugyanilyen géppel történt a Vnukovó repülőtéren.
http://www.youtube.com/watch?v=wrkDNJ8U1QU
http://www.youtube.com/watch?v=5yu_XCEFCQM
Tupolev-204





A kontrasztos város. Itt dácsák, amott lakónegyedek


Megemlékezek még egy érdekes szokásról is, amit már lassan 2 hónapja láthatunk az utcákon. Az oroszok eszméletlenül szeretnek festeni, az utcán szinte minden fémtárgy le van lefestve. Korlátok, csatornafedelek, oszlopok, útszegélyek, padok, virágládák, szemetesek, kerítések bűzlenek a festéktől. Nem teljesen értem, hogy az útszegélyt miért kell fehérre, feketére, sárgára és zöldre mázolni. Persze szép, hogy jön a tavasz és minden legyen új, de ez már inkább giccs, és pazarlás.
Mostanában gondolkoztam azon is, hogy lassan fodrászhoz kellene menni. Aztán ezt csak addig gondoltam így, amíg be nem mentem egy helyre megérdeklődni az árakat. Egy szimpla hajvágás 4200 Forintnyi helyi valuta. Ezt inkább kihagyom. De állítólag valamelyik ház aljában 2100-ért is levágják, de még gondolkozom rajta, hogy engedjem-e egy kaukázusinak, hogy a fejemen hadonásszon egy éles tárggyal. Sajnálom rá a pénzt, aránytalanul drágának tartom, az otthoni "ingyérhez" képest. Rajtam ne nyerészkedjenek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése